دنیای رسانه ها تا سالها دنیایی یک طرفه بود که جریان اطلاعات از سمت تولید کننده به مخاطب عرضه می شد. بدون شک ظهور اینترنت و از آن مهم تر پدیده ی وب ۲٫۰ تاثیر زیادی بر حضور پررنگ تر مخاطب در این ازتباط دو طرفه داشته است. هر چند رسانه های اینتراکتیو به طور کامل وابسته به اینترنت نیستند، هنوز هم هرجا که اینترنت حضور ندارد، به سختی می توان با مخاطب ارتباط دوطرفه داشت و وی را به درهم کنش با محتوای رسانه واداشت.

اگر با اندکی اغماض بپذیریم تبلیغات هم نوعی رسانه است، مک دونالد با تبلیغات جدیدش در میدان پیکادلی لندن، توانسته است گام بزرگی در اینتراکتیو کردن تبلیغات میدانی بردارد.

بسیاری میدان پیکادلی لندن را با بیلبورد تبلیغاتی غول پیکر مک دونالد می شناسند. تبلیغاتی که سالهای سال توریستها را به خوردن محصولات مک دونالد دعوت کرده است. حتی زمانی که در این میدان شرکت رقیب مک دونالد، یعنی برگر کینگ، فست فود بزرگش را اداره می کرد، تابلوی تبلیغاتی مک دونالد که درست بالای رستوران برگر کینگ قرار داشت، بیشتر از خود برگر کینگ مورد توجه بود! شاید به همین دلیل چند سال پیش برگر کینگ تصمیم گرفت این رستورانش را که در یکی از بهترین نقاط شهر لندن دایر بود ببندد.

مک دونالد در این بیلبورد با قرار دادن تصویرهای تصادفی مختلف، گردشگران و عابران را دعوت می کند که با ژست گرفتن در میدان با تصویر ظاهر شده ارتباط برقرار کنند. این تبلیغ خلاقانه نه تنها مخاطب را جذب می کند، بلکه وی را با تشویق به نوآوری، به بازی کردن وا می دارد! اتفاقی که کمتر در تبلیغات میدانی امکانش وجود دارد.
برای دیدن تصویر واضحتر بر روی عکس زیر کلیک کنید.

بیلبورد تبلیغاتی مک دونالد در میدان پیکادلی لندن


ببینید:

ویدیویی از واکنش مردم


Advertising Agency: Leo Burnett London, UK
Creative Director: Jonathan Burley
Copywriters / Art Directors: Garry Munns, Monty Verdi
Photographer: Tiff Hunter
Agency Producer: Claire Taylor
Post Production: The Moving Picture Company
Director: David Haupt
Producer: Lieanna Campbell